the new beginning of my life

babies

Tuesday, May 22, 2007

What should i do...

Pelik betul aku rasa dengan suatu perkara yang masih tertanya-tanya dlm pemikiran aku. Apa sebenarnya yang aku rasa? Perlu ke aku ikutkan sgt kata hati aku nie. Entah lah. Aku sendiri tak faham, adakah aku yang berpura-pura atau dia yang berpura-pura? Peliknya aku rasa dan kenapa mesti aku berperasaan mcm tu..Aku tak mo jadi manusia hipokrit. Aku nak jadi diri aku sendiri. Nak jadi manusia cool, rileks dan tak mo pk mcm2. Well i try to mange all my problem and life must goes on. Rasa nya mcm dah tak sabar nak selesaikan semuanya then kuar dr kepompong tu...Nak lari dr dunia yang ada sekarang nie. Aku sudah terasa bosan dan tak mo rasanya involve lg.

Bak kata Anna, duduk rumah lagi best dan bila sampai opis rasa mcm nak balik jek ke rumah. Betul kata anna tu, sometimes kita akan rasa mcm tu. Well apa yang aku rasa skrg, sama apa yang Anna rasa. (tiada kaitan dgn apa2 di opis aku kay, opis aku best....)

Aku dah letih dan tak sanggup nak hadapinya lagi. Kenapa mesti diperlakukan sebegitu pada diriku sedangkan dgn org lain di layan seistimewa mungkin. Kekadang tu aku terasa hati dan sakit hati dgn apa yang telah berlaku. Aku ke yang salah? Kalau diikutkan kan sgt, aku rasa nak menjerit dan lari sekuat hati. Nak lari dr smeua nie. Apa kurangnya aku..kenapa mesti berpura-pura. Perlu ke kita terus berlakun dgn apa yang telah kita lakunkan selama nie. Tak tahu lah ckp. Perlu ke aku ckp mcm nie, perlu ke aku pk mcm nie, perlu ke aku berfikiran negatif.. Isk napa laa aku ckp mcm nie. Think +ve anne. Jgn pk yang bukan-bukan. Kita biarkan lah ianya berlaku. Apa yang perlu dipkkan skrg ialah kita just jaga semua dgn baik dan pk positive. Always think positive.....ALWAYS!!!!

Labels:

8 Comments:

  • At 3:30 PM, Anonymous Anonymous said…

    awat lak ni anne? sampai smpi ofis nak balik. kronik nih..

    -mama mia-

     
  • At 6:57 PM, Blogger Mama Aleeya said…

    Mama Mia: takde apa...ayat aku tu saje jek...perumpaan jek...dtg opis nak balik rumah..aku rasa aku dah rasa tahap tepu tinggi sgt kot...best laa keje kat sini..dulu kat semarak...aku ada perasaan mcm tu kekadang....

     
  • At 9:57 PM, Blogger ~aNNa~ said…

    anne, itu la kan. kekadang menda-menda gini sungguh la membunuh perasaan berkobar-kobar kita nk kerja sungguh-sungguh. dan kekadang kita ni dh terlalu penat utk berfikiran +ve! apa-apa pun hang in there erk... nnt kita jenjln sesama

     
  • At 11:14 PM, Blogger Mama Aleeya said…

    anna: betul tu anna...kita cuma skrg leh bersabar jek ekk...apa2 pun..kita teruskan jek dgn apa yang kita buat...insyallah..kita carik masa sesuai....

     
  • At 4:05 PM, Blogger Hasanul Israf bin Mohamad Ibrahim said…

    alaa mama...rileks jer laa...anggap jer satu dugaan..always think +ve ok..insyaallah..kita pasti success satu hari nnt...

     
  • At 8:54 AM, Blogger ...$weE+ 666... said…

    kak zie pun ada rasa camtu skrg. nampak je mcm best kat iskl ni, hakikatnya bukan iskl tu yg best, kak zie ni yg best hehehe... tgh fikir ni nak tukar keje tak... erm, penat sbenarnya tapi jiwa ni lagi penat dok sini. offer bmw tu nampak menarik. hehe...

    anne, hang in there! this shall pass too! *hugs*

     
  • At 11:35 AM, Blogger happy2gether said…

    Anne, a ah betul kata dorang semua, pk yang baik2 jek, mana ada org yg perfect, kalo kita rasa org salah, may be kita pun ada salah, jadik kena let go jek...takde apa yg sempurna di dunia ni...glad u're happier now...:-)

     
  • At 12:19 AM, Blogger Mama Aleeya said…

    papa: yep...akan rileks...

    kak zz: yaa betul tu kak..itulah putaran hidup...apa lg kak z, pegi laa ke bmw tu...sneg akak dpt keje tmpt lain...anne pun akan menyusul juga.

    Mai: betul tu mai..sblm komen org..kita cermin diri kita..memang takde org sempurna..anne akui semua tu. Ada kala kita di atas, ada kala kita di bawah, Itulah putaran hidup.

    To all my fren, tqvm atas kata2 semangat tu...anne dah tak ambik port dan pk lansung benda2 yang tak best.
    Semua manusia tidak terlepas dr melakukan kesilapan. Harap dpt maafkan segala kesalahan, kesilapan dr segi tutur kata atau perbuatan yang tidak disengajakan. Jika ada apa2 yang boleh kita share, kita share sesama.Doa anne utk semua teman2 rapat, kawan2 semoga korang dianugerahkan kehidupan yang indah. Mari kita pk sesuatu yang bleh buat hati kita gembira....insyallah. Semua itu kebetulan sahaja....

     

Post a Comment

<< Home